Call Center

FO-Aarhus er gået over til IP-telefoni, hvor telefon og IT er smeltet sammen. Derfor har vi nu fået mulighed for at tilbyde vores assistance som Call Center (telefonpassere) til andre firmaer. Ring og hør nærmere om muligheden hos skoleleder Anne Thorø Nielsen, 40 90 40 61.

Lidt information om den nyt IP-telefoni:

Voice over IP (VoIP), og dermed datatransmissionslinier og Internet, vil gradvist overtage det nuværende telefonsystem og dets kobberledninger. VoIP vil overtage samtalerne og tilbyde en lang række nye muligheder.

Den primære drivkraft for VoIP er den fælles platform for telefoni og data, hvor al kommunikation er baseret på fælles standarder. Med VoIP smelter to kommunikationssystemer sammen, og giver en række forenklinger og besparelser. Først og fremmest lettere vedligehold, fordi der fremover kun vil være ét system at vedligeholde.

En drivkraft bag VoIP er fordelene i forbindelse med kommunikation mellem virksomhedens hovedkontor og dens filialer, samt mellem virksomheden og de ansatte der arbejder hjemme. Med VoIP vil kommunikationen her foregå hurtigt, effektivt og til lav takst på Internettet.

Call Center

Kundebetjeningen vil i mange tilfælde kunne forbedres væsentligt ved hjælp af IP telefoni. En medarbejder i et Call-Center vil f.eks. have alle oplysninger foran sig på sin kombinerede PC og telefon. Og man vil snart se, at kunderne "ringer" til en medarbejder i Call-Centret, blot ved at klikke med musen på "Click to call" på et website, når kunden ønsker information, han umiddelbart ikke kan finde på sitet.